Koju hranu izbjegavati kod dojenja?

Hrana koju treba izbjegavati tijekom dojenja
Datum objave: 09.05.2018.

Što jede mama, to jede i beba. Ponekad dojenoj bebi zasmeta neki sastojak iz hrane koju je pojela mama. Napravili smo popis hrane koju bi trebalo izbjegavati tijekom dojenja. 

Mnoge buduće mame trudnoću prođu bez pojačanog apetita i poznatih trudničkih želja za pojedinom hranom. No, jaka glad i žeđ javljaju se brzo nakon poroda kada majčino tijelo traži dodatnu energiju kako bi stvorilo mlijeko kojim će hraniti novorođenče. 

Pojačani apetit dojilje ne bi trebale namiriti prvim što im dođe pod ruku. Prehrana tijekom dojenja ima snažan utjecaj na kvalitetu i količinu mlijeka, ali i na zdravlje mame i bebe.

Prehrana tijekom dojenja treba biti:

  • redovita (5 obroka dnevno) 
  • raznovrsna (ne bi smjeli izbjegavati nijednu skupinu namirnica)
  • uravnotežena i umjerena (ne bi smjeli pretjerivati u količini jedne namirnice).

Vjerojatno ste od prijateljica, mama, baka, susjeda i rođakinja koje su na prsima othranile svoje bebe čule i različite savjete što je poželjno jesti, ali i koju bi hranu trebalo izbjegavati tijekom dojenja. 

Naš zadatak je napisati zašto su ti savjeti različiti, ali i napraviti mali popis namirnica koje bi mogle zasmetati djetetu.

Hrana koju treba izbjegavati kod dojenja

Savjeti prijateljica i rođakinja oko hrane koju bi trebali izbjegavati kod dojenja različiti su zato što ne postoji istraživanje koje je promatralo vezu između majčine prehrane, majčina mlijeka te nelagode i probavnih smetnji beba

Popis se radi na temelju iskustva dojilja.

Popis hrane koju treba izbjegavati tijekom dojenja radi se na temelju iskustva dojilja, to jest kada su uočile probavne smetnje ili nelagodu kod beba nakon što su jele određenu hranu. 

Kako bi bebe što manje protestirale, kod dojenja bi trebalo izbjegavati sljedeću hranu:

  • čokoladu
  • začine poput cimeta, češnjaka, ljute paprike
  • citruse i sok citrusa
  • jagode
  • kivi
  • ananas
  • povrće koje nadima: luk, zelje, grah, cvjetača, brokula, krastavac i paprika.

Ovaj popis ne vrijedi za sve bebe. Nekim bebama uopće neće smetati ako mama za ručak pojede tanjur graha ili pojede voćnu salatu s kivijem, narančama i ananasom.

Na ovaj popis često dolaze i namirnice koje nisu tradicionalno u prehrani. Tako, na primjer, bebama koje rastu u zemljama gdje je hrana jako začinjena, ljuto uopće ne smeta. 

Crna kava i dojenje

Tijekom dojenja treba pripaziti i na dnevni unos kofeina. Znamo, ako ste nova mama - umorni ste. Beba se tijekom noći budi svakih nekoliko sati i ne možete se dobro naspavati, a ima toliko toga za obaviti tijekom dana...

No, rješenje nije posezanje za dodatnom šalicom kave. Kofein ulazi u sastav majčinog mlijeka, a njegove prevelike doze utječu na bebino raspoloženje, postaje nemirna i ne može zaspati. Tada vam ona dodatna šalica kave ne pomaže već odmaže.

I ne zaboravite, kofeina ima i u čaju i u popularnim gaziranim napitcima. 

Alkohol i dojenje

Pivo potiče proizvodnju mlijeka, uz njega će ti mlijeko biti "jače".

Jedna od čestih zabluda o proizvodnji majčina mlijeka povezana je s ispijanjem piva. Čak i ako volite pivo, nemojte se pridržavati ovog zastarjelog savjeta. 

Pivo ne potiče proizvodnju mlijeka već ga smanjuje jer sadrži alkohol.

Pivo sadrži alkohol koji smanjuje proizvodnju mlijeka, ali i ulazi u njegov sastav. 

Tijekom dojenja izbjegavajte alkohol, a ako se želite nagraditi pokojom čašom neka to bude decilitar vina ili manja čaša pive. Žestoka pića u potpunosti bi trebali izbjegavati. 

Kako prepoznati da dojenoj bebi ne odgovara neka hrana?

Ako malom bebinom organizmu ne odgovara nešto iz okoline, to će i pokazati. Češće će to biti samo prolazna nelagoda, no u  nekim slučajevima može se javiti i alergija. 

Simptomi alergije u prvim bebinim mjesecima su zatvor, proljev, nemir, ali i osip. Oni mogu biti uzrokovani nečime s čim je beba bila u kontaktu poput sapuna, plijesni ili hrane koju jede - u slučaju dojene bebe to je neki alergen koji je ušao u majčino mlijeko. 

Hrana u majčino mlijeko ulazi dva do šest sati nakon obroka, pa je otkrivanje onog što smeta djetetu pomalo i detektivski posao. 

Hrana u majčino mlijeko ulazi dva do šest sati nakon obroka.

Sumnjate li da djetetu nešto ne odgovara, pokušajte ponoviti obrok s tom hranom.

Najčešće bebe loše reagiraju na:

  • mliječne proizvode
  • soju i proizvode od soje
  • jaja
  • orašaste plodove
  • kukuruz i kukuruzni sirup

Prije nego što odlučite iz prehrane izbaciti određenu hranu, a dojite, posavjetujte se s liječnikom ili nutricionistom. Hranu koju ste izbacili pokušajte zamijeniti s drugom hranom slične prehrambene vrijednosti. 

Newsletter
Primaj na email Bebimil savjete

Komentari