Prehrana dojilja - 2. dio

Voće bogato vitaminom C, nakon obroka će poboljšati apsorpciju željeza iz hrane.
Datum objave: 04.03.2016.

Vitamini i minerali...

Vitamini i minerali

Prehranom u kojoj ima puno voća i povrća, unijeti ćete dovoljnu količinu vitamina i minerala za sebe i dojenče. Pri planiranju prehrane, pažnju posvetite zastupljenosti namirnica koje su izvori:

  • kalcija (mlijeko i prerađevine od mlijeka, jaja, kruh, povrće)
  • cinka (janjetina, jetra, jaja, pivski kvasac, mlijeko, grah, pšenične klice, sjemenke bundeve)
  • folne kiseline (zeleno povrće, banane, smokve, jaja, kvasac, iznutrice)
  • magnezija (povrće, mineralna voda)
  • željeza (crveno meso, grah, zeleno povrće, suhe smokve, suhe marelice)

Voće bogato vitaminom C, nakon obroka će poboljšati apsorpciju željeza iz hrane.

Oprez! Citrusi su visokoalergene namirnice, te se ne preporučuju u većim količinama. Dovoljno je uzeti jedan komad voća.

Dodatak vitamina D potreban je ukoliko izbjegavate mlijeko i mliječne proizvode. 
Nizak unos vitamina D može dovesti do rahitisa u djece, te poremećaja metabolizma kalcija.
Svakodnevna šetnja i izlaganje tijela suncu, također će osigurati dio dnevnih potreba za vitaminom D.
Ukoliko se pridržavate pravila potpuno vegetarijanske prehrane, preporučuje se dodatan unos vitamina B12, jer se taj vitamin nalazi isključivo u namirnicama životinjskog podrijetla.
Vitamini i minerali
Vitamin E je važan antioksidans, pa u svoju prehranu uključite biljna ulja, cjelovite žitarice, pšenične klice, zob, bademe i orašasto voće.

Dovoljne količine vitamina A, osigurati ćete unosom žumanjka jajeta, mlijeka, maslaca, jetre, tamnozelenog lisnatog te žutog i narančastog povrća.
Suplementacija vitaminima A i E tijekom dojenja, neće utjecati na njihov sadržaj u majčinom mlijeku, dok veće doze mogu imati toksične efekte.

Tijekom dojenja je potrebno unijeti gotovo 4 litre tekućine dnevno.
Smatra se da se 1 l tekućine unese putem hrane, dok približno 3 litre treba popiti.

Ukoliko nemate naviku češćeg unosa tekućine, nakon svakog podoja, popijte čašu tekućine (voda, prirodni voćni sok bez dodatka šećera, domaći čaj, juha, mlijeko, kompot..).

Nedovoljan dnevni unos tekućine može uzrokovati opstipaciju.

Možete povremeno popiti jednu šalicu crne kave (ako dijete ne reagira nemirom i nesanicom). Veće količine kave ili pravog čaja (crni, indijski, ruski, zeleni, bijeli) te nekih napitaka (Coca-cola, kakao), djeluju diuretski i treba ih ograničiti.
Izbjegavajte gazirane i zaslađene napitke, kao i veće količine sokova jer mogu izazvati nelagodu kod Vas i djeteta.

Komentari