Prehrana dojilja - 3. dio

Prehrana dojilja mora se temeljiti na piramidi pravilne prehrane i uključivati namirnice iz svih skupina
Datum objave: 05.03.2016.

Smjernice za prehranu dojilja...

Prehrana dojilja mora se temeljiti na piramidi pravilne prehrane i uključivati namirnice iz svih skupina:

voće i povrće, žitarice, kruh od punog zrna, namirnice bogate kalcijem (mlijeko i mliječni proizvodi), namirnice bogate životinjskim i biljnim bjelančevinama (meso, riba, mlijeko, mliječni proizvodi, grašak, mahune, orasi, lješnjaci).

Izbjegavajte začinjenu hranu, mesne prerađevine, alkohol, brzu i polugotovu hranu, slatkiše, masti životinjskog podrijetla i margarin.

Kako biste smanjili opasnost od trovanja, izbjegavajte sirovu hranu kao što je tatarski biftek, carpaccio, sirova riba, pljesnivi sirevi...

Prilikom pripreme jela, posebno pazite na higijensku i toplinsku obradu namirnica.

U prvih 15-20 dana nakon poroda, pridržavajte se dijetalnog načina prehrane.

Vaš bi dnevni jelovnik trebao biti podijeljen na 5 obroka i uključivati kuhano povrće (lagano začinjeno, bez upotrebe jakih začina, luk, češnjak, ljuta paprika i sl.), kuhano meso (perad, junetina, janjetina), kuhana bijela riba, juhe, žitarice, 1/2 l mlijeka, mliječne prerađevine i kuhano voće (kompot).

Dvadesetak dana po porodu, postupno se možete vratiti svojim ustaljenim prehrambenim navikama. To ne znači da ćete prvi dan pojesti sve što poželite, nego postupno uključite npr. jedan komad svježeg voća.

Većina žena tijekom dojenja ne mora mijenjati prehrambene navike, a "dozvoljena" i "zabranjena" hrana najčešće su uvjetovane kulturološki.

Vrlo je važno da sve namirnice konzumirate umjereno.

Tradicionalno se tijekom dojenja preporučuje suzdržavanje od namirnica koje uzrokuju nadimanje i nelagodu kod djeteta (kelj, kupus, cvjetača, brokula, raštika, grah, leća, kesteni), iako istraživanja nisu jasno dokazala da te namirnice u stvarnosti izazivaju tegobe.

Postoje namirnice koje bi neke od dojilja trebale izbjegavati i to osobito ako su alergične na određenu hranu ili ako u obitelji postoji sklonost alergijama.

U tom slučaju, izbjegavajte ili smanjite konzumaciju namirnica kao što su: kravlje mlijeko, jaja, soja, kikiriki, orašasti plodovi, školjkaši, ribe, citrusi, jagode...

Postoje namirnice koje bi neke od dojilja trebale izbjegavati i to osobito ako su alergične na određenu hranu ili ako u obitelji postoji sklonost alergijama.


Ako primijetite da neka namirnica uzrokuje nelagodu kod djeteta, vodite dnevnik prehrane u koji ćete bilježiti svaki pojedeni obrok, međuobrok i sve što ste konzumirali (sokovi, čaj, kava, lijekovi...) kao i ponašanje djeteta tijekom i nakon dojenja.

Ukoliko se uoči jedinstven obrazac ponašanja dojenčeta u satima nakon obroka (npr. dijete plače jače nego inače, trbuščić mu je nadut, ima drugačiju stolicu i sl.), izbacite iz prehrane namirnicu koja je vjerojatno to izazvala.

Ne izbacujte namirnicu iz svoje prehrane već prvi put nakon što se dijete drugačije ponašalo. Nakon nekoliko tjedana ponovite uzimanje iste namirnice i provjerite smeta li mu uvijek ta namirnica.

Za neke namirnice, poput: komorača, krumpira, batata, mrkve i tamnozelenog lisnatog povrća, dokazano je da potiču proizvodnju mlijeka.

Bez staha pripremite ukusan obrok u kojem ćete uživati Vi, a putem Vašeg mlijeka i Vaša beba.

Komentari