Prve igre s vršnjacima
Igra je izvor radosti i većina djece se instinktivno želi igrati i družiti. Ipak, mališani počinju "primjećivati" jedni druge tek s oko 9 mjeseci, a s godinu dana uspostavljaju prve kontakte...
Povezivanje s djetetom je iznimno važan dio roditeljstva...
Igra je izvor radosti i većina djece se instinktivno želi igrati i družiti.
Ipak, mališani počinju "primjećivati" jedni druge tek s oko devet mjeseci, a s godinu dana uspostavljaju prve kontakte. Tada im je važno da osoba od povjerenja bude u blizini, kako bi se osjećali sigurno.
Sa oko godinu i pol starosti, već počinje određena interakcija, u vidu primjetne želje djeteta da se približi drugoj djeci. Te početne faze igranja mogu biti prilično nespretne pa čak i neugodne, jer je učenje socijalnih vještina dugotrajan proces.
Do treće godine, djeca se s vršnjacima uglavnom igraju na način da se u istom prostoru igraju zasebno, fokusirani svaki na svoju igru.
Osnove za razvoj socijalnih vještina
U ranom razdoblju razvoja, u prvoj godini života, iz iskustava koje dijete stječe sa svojom najbližom okolinom, stvaraju se temelji za razvoj povjerenja i sigurnosti.
Djeca na čije signale okolina reagira spremno i primjereno, u kasnijoj dobi imaju više povjerenja u sebe i u druge ljude, kooperativnija su i pokazuju manje nepoželjnih ponašanja.
Pročitajte o prijateljstvima novopečenih mama
Od prve do treće godine života, pred djetetom je važan razvojni zadatak: ono treba postati svjesno sebe i svoje odvojenosti od roditelja, te izraziti svoju vlastitu volju. To razdoblje, od roditelja i ostalih u djetetovoj okolini, zahtijeva vještinu i mudrost.
Djetetu treba pomoći da izrazi svoju volju, ali uz dobru ravnotežu između postavljenih granica i popuštanja.
Kako se naučiti družiti?
Mališani se na temelju promatranja drugih u svojoj okolini i njihovih reakcija, uče različitim socijalnim ulogama i vještinama. Isto tako, da bismo djecu naučili kako se družiti, nije im dovoljno samo pričati o tome da trebaju biti pristojna ili velikodušna već im treba osmisliti i ponuditi situacije u kojima te vještine mogu učiti i usvojiti.
Unatoč našem nastojanju, ne smijemo zaboraviti da se djeca razlikuju i po svojim karakternim osobinama, pa će neka biti društvenija i aktivnija, a druga pak mirnija i povučenija.
Njegovanje emocionalno toplog i podržavajućeg odnosa s djetetom, primjereno odgovaranje na njegove potrebe, adekvatno postavljanje granica i poticanje suosjećanja, pomoći će djetetu da se razvije u osobu koja će se snaći i biti uspješna u svojim socijalnim odnosima.
Komentari